Το MBA σε εικόνες

Share:

Καλησπέρα σε όλους σας! Πως είστε; Ελπίζω να είστε καλά, να έχετε όρεξη και ενέργεια, διότι σήμερα έχουμε ένα επικό βιβλίο για ακόμη μια φορά και δεν είναι άλλο από το MBA σε εικόνες!

Το διάβασα πρώτη φορά τον Μάιο του 2021 αν δεν κάνω λάθος και ήταν όντως ένα από τα καλύτερα βιβλία που διάβασα φέτος, μετά από σύσταση ενός φίλου. Η αλήθεια είναι πως έπεσα ξανά στην παγίδα του να κρίνω ένα βιβλίο από το εξώφυλλό του – μεγάλο λάθος – και για να είμαι ειλικρινής νιώθω ευγνωμοσύνη που το διάβασα καθώς υπάρχουν πολύ χρήσιμες πληροφορίες μέσα σε αυτό το βιβλίο!

Δυο χρόνια σπουδών σε ένα φοβερό βιβλίο! Όντως, είναι ένα φανταστικό ανάγνωσμα. Μην νομίζετε πως είναι παιδικό βιβλίο επειδή έχει εικόνες. Θα πέσετε στην παγίδα που έπεσα και εγώ!

Ο συγγραφέας καθώς φοιτούσε αντί να κρατάει σημειώσεις ξεκίνησε να σκιτσάρει σε κάθε μάθημα συμπυκνώνοντας σε εικόνες τα βασικά στοιχεία κάθε μαθήματος, με αποτέλεσμα να δημιουγήσει ένα θαυμάσιο και αρκετά ενδιαφέρον ανάγνωσμα. Σκέφτεσαι να μπεις σε οικονομική σχολή; Σκέφτεσαι να κάνεις ένα MBA ή αναρωτιέσαι τι μπορείς να μάθεις σε ένα MBA; Αυτό το βιβλίο είναι σίγουρα για σένα!

Πρωτού συνεχίσουμε πάρε το χαρτί και μολύβι και πάμε να δούμε τα 3 αγαπημένα μου Takeaways από αυτό το εξαιρετικό βιβλίο:

Takeaway 1 : Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ ΤΟΥ ΜΠΛΕ ΩΚΕΑΝΟΥ

Στον επιχειρηματικό κόσμο υπάρχουν δύο ωκεανοί: O Κόκκινος ωκεανός και ο μπλε ωκεανός!

Σίγουρα θα αναρωτιέστε ποιες είναι οι διαφορές τους και γιατί ονομάζονται έτσι.

Αφήστε με να σας εξηγήσω!

Ο κόκκινος ωκεανός ονομάζεται έτσι διότι είναι ματωμένος από τον υπερβολικό ανταγωνισμό. Όλοι ανταγωνίζονται την υπάρχουσα αγορά, προσπαθούν να νικήσουν τον ανταγωνισμό και προσπαθούν να εκμεταλλευτούν με κάθε δυνατό τρόπο την υπαρχουσα ζήτηση.

Από την άλλη πλευρά τώρα, η στρατηγική του μπλέ ωκεανού ονομάζεται έτσι, επειδή βρίσκεται σε ανοιχτά μη διεκδικούμενα νερά!

Είστε σε μία αγορά που δεν έχει διεκδικηθεί ακόμα, δεν έχετε ανταγωνισμό και δημιουργείτε και εκμεταλλεύεστε την νέα ζήτηση. Ένα παράδειγμα είναι το εξής: Σκεφτείτε τον Henry Ford. Πριν από αυτόν, όλα τα αυτοκίνητα ήταν ακριβά. Ο Ford αποφάσισε να ακολουθήσει την στρατηγική των μπλε ωκεανών. Έφτιαξε φθηνά αυτοκίνητα με χαμηλό κόστος παραγωγής, κάτι το οποίο έκανε το αυτοκίνητο ένα μέσο για όλους τους ανθρώπους και όχι μόνο για τους πλούσιους.

Αν απομακρυνθείτε από τα ματωμένα νερά και μπείτε σε μια αγορά χωρίς να υπάρχει διεκδικούμενο έδαφος, θα έχετε μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας! Είναι σίγουρα μια στρατηγική που αξίζει να την πάρουμε στα σοβαρά.

Takeaway 2 : Brand

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ σου τι είναι το brand; Νομίζεις μήπως πως είναι κάποιο σλόγκαν σου, το λογότυπο ή κάποιο γραφικό; Κάνεις λάθος!

Το brand είναι κάτι πολύ βαθύτερο απ’ότι νομίζεις!

Ποιες εντυπώσεις μένουν στους πελάτες σου; Ποια είναι τα σημεία επαφής που έχετε;

Τα 3 ουσιαστικότερα σημεία του brand:

1. Αγγίξτε τους πελάτες σας

2. Διαφοροποιηθείτε από τους ανταγωνιστές σας

3.Δώστε κίνητρα στους εργαζομένους σας!

Νομίζουμε πως οι άλλοι ενδιαφέρονται για το τί κάνουμε ή για το πως το κάνουμε όμως κάνουμε ένα μεγάλο λάθος!

Οι άνθρωποι ενδιαφέρονται με το γιατί κάνουμε ότι κάνουμε ! Το γιατί είναι ο πυρήνας μας.

Και σιγά σιγά το γιατί μας, γίνεται το mantra του Brand μας .

Ρωτήστε τον εαυτό σας πρωτού πάρετε μια απόφαση: “ Αυτή η απόφαση εναρμονίζεται με τον πυρήνα μας;” Αν η απάντηση είναι όχι, μην την κάνετε να συμβεί!

Και τέλος, Takeaway 3 : Οι 4 πτυχές της ομαδικής απόδοσης.

Αρχικά νούμερο 1 είναι Το περιβάλλον. Το περιβάλλον μιας ομάδας περιλαμβάνει το σύστημα ανταμοιβών, τους στόχους της ομάδας, την κουλτούρα αλλά και την ατμόσφαιρα μέσα στην οποία δουλεύει η ομάδα.

Έπειτα ακολουθεί το νούμερο 2 που είναι η Σύνθεση της ομάδας. Η σύνθεση περιλαμβάνει το ποιοι δουλεύουν, τι προσωπικότητες έχουν και ποιες είναι τελικά οι δεξιότητές τους. Σημαντικό ρόλο παίζει η πρόσληψη των σωστών ατόμων. Αν τα άτομα δεν ταιριάξουν δεν θα εναρμονιστεί εύκολα αυτή η ομάδα.

Στην συνέχεια το νούμερο 3 είναι οι ικανότητες. Τα σωστά άτομα όταν βρεθούν μαζί, έχοντας τις κατάλληλες ικανότητες θα καταφέρουν να λύσουν ένα πρόβλημα. Θέτοντας τον στόχο, εκμεταλλευόμαστε τις σωστές ικανότητες της ομάδας και πετυχαίνουμε μαζί τον στόχο!

Και τέλος, το νούμερο 4 είναι η αλλαγή ή αλλιώς η ικανότητα προσαρμοστικότητας. Η ομάδα πρέπει να μπορεί να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες που θα υπάρξουν στην πορεία, καθώς δουλεύουν με έναν στόχο.

Αυτό το βιβλίο πραγματικά πιστεύω πως είναι μια από τις καλύτερες αγορές που μπορείς να κάνεις φέτος, ειδικά αν θέλεις να επενδύσεις στον εαυτό σου και δεν έχεις πάρα πολλά χρήματα! Κάθε σελίδα είναι πολύτιμη και εύχομαι όταν το διαβάσεις να εφαρμόσεις τα περισσότερα και στην ζωή σου!

Αν σου άρεσε το σημερινό άρθρο μην ξεχάσεις να το μοιραστείς με κάποιον φίλο σου. Θα χαρώ πολύ να δω ένα σχόλιo σου και να συζητήσουμε μαζί!

Απόκτησε δωρεάν το eBook των theInvestors

Latest