Υπάρχουν πολλά περισσότερα στο να είσαι επιχειρηματίας από το, απλως να είσαι το αφεντικό του εαυτού σου και να βγάζεις πολλά χρήματα.
Επιχειρηματίας είναι κάποιος που ουσιαστικά αναγνωρίζει την υπαρξη μιας ανάγκης μέσα στην κοινωνία ή που έχει ένα όραμα και αναπτύσσει έναν τρόπο να εξυπηρετήσει αυτήν την ανάγκη όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά. Το ρίσκο σε συνδυασμό με την ανάγκη δημιουργικής σκέψης και σχεδόν την απόλυτη ελευθερία κάνει το να είσαι επιχειρηματίας συναρπαστικό.
Ενας επιχειρματίας που έχει κεντρίσει τα βλέματα αρκετών ελλήνων τις τελευταίες μέρες είναι ο Σπύρος Πανόπουλος, ιδρυτής της Spyros Panopoulos Automotive.
Ο κ. Πανοπουλος εχει κατακτησει το παγκοσμιο ρεκορ dragster αγωνων παραπανω απο μια φορα, οδηγος ενος Mitsubishi Evo. Βρισκεται στον χωρο του αυτοκινητου πανω απο 20 χρονια. Βελτιωνει sports car και super car καθως επίσης λαμβανει μερος και σε αγωνες με την εταιρια Extreme Tuners στην Ελλάδα.
- Sports car, Super car και Hyper car. Ποιές είναι οι διαφορές τους;
Αρχικά οι διαφορές ανάμεσα σε ένα sports και ενα super αυτοκίνητο είναι πλέον ξεκάθαρες. Εαν το αυτοκίνητο μπορεί να ξεπεράσει την ταχύτητα των 290 χλμ/ω (180mph) και ταυτόχρονα διαθέτει παραπάνω απο 400 άλογα. Τότε κατατάσεται στην κατηγορία των super car.
Εαν δεν είναι αρκετά γρήγορο ώστε να ικανοποιήσει τα παραπάνω τότε θεωρείται απλώς sports car. Η έννοια του hyper car όμως είναι κάπως θολή αυτή τη στιγμή. Θεωρητικά τα hyper car θα έπρεπε να είναι γρηγορότερα απο τα super car.
Η koenigsegg CCX θεωρείται hypercar και όμως ειναι υποδεέστερη σε επιδόσεις απο μια Lamborghini Aventador SV η οποία θεωρείται super car. Ακόμη και η Lamborghini Aventador SVJ αμφισβητείται ως προς τον τιτλο hypercar απο μερικούς, μόνο και μόνο επειδή η Lamborghini διαθέτει κάποια «ανώτερα» και πιο συλλεκτικά αυτοκίνητα. Όπως για παράδειγμα την Lamborghini Sian.
Με τα σημερινά δεδομένα τα hypercar δεν διαφέρουν και πολύ απο τα super car. Έχουν απλώς συλλεκτικό χαρακτήρα και συνήθως κάποια ιδιαίτερη τεχνολογια ή ενα πιο εκκεντρικό design.
«Για μένα δεν υπάρχει αυτή την στιγμή κάποιο hypercar που να αντιπροσωπεύει τα στάνταρ μου. Θέλω να φτιάξω ένα πραγματικό hypercar!» Ανέφερε ο Σ. Πανόπουλος σε συνέντευξη του.
Όπως ανέφερε ο ίδιος το hyper car θα πρέπει να είναι πολύ διαφορετικό από το super car. Αρχικά στα υλικά κατασκευής του, στις επιδόσεις του και γενικότερα σε όλα του τα χαρακτηριστικά. Έτσι, ο ίδιος θέλει να δώσει το παράδειγμα κατασκευάζοντας το Chaos. Το πρώτο ελληνικό hypercar. Για το chaos θα χρησιμοποιηθούν τα καλύτερα και πιο εξωτικά υλικά. Υλικά που συναντάμε στην F1 και στα διαστημόπλοια. Οι επιδόσεις του θα ξεπερνούν κατα πολύ αυτές των super car και ο ίδιος έχει βάλει στο στόχαστρο ακόμη και μερικά ρεκόρ ορισμένων αυτοκινήτων γνωστόν ως hyper car. Για παράδειγμα θέλει να ξεπεράσει το ρεκόρ τελικής ταχύτητας που έθεσε η Bugatti με το Chiron Super Sport.
- «Πρωτεραιότητα μας είναι να επιστρέψουν στην Ελλάδα τα παιδιά που είναι ήδη στο εξωτερικό.» Ανέφερε ο Σ. Πανόπουλος σε συνέντευξη του.
Προφανώς η δημιουργία ενός τέτοιου αυτοκινήτου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Η Spyros Panopoulos Automotive θα εγγενοιάσει ένα εργοστάσιο σε ελληνικό έδαφος στο κοντινό μέλλον όπου θα παραχθούν τρία διαφορετικά μοντέλα, το Chaos, το Cubicle και το Zion.
Το Cubicle θα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, διθέσιο, προσιτό οικονομικά, του οποίου το μέγεθος θα ειναι λίγο μεγαλύτερο απο αυτό του Smart. Το Zion θα είναι ένα πολυτελές σπορ οικογενειακό αυτοκίνητο, υδρογονοκίνητο.
Ο λόγος που ο κ.Πανοπουλος θέλει το εργοστάσιο να είναι στην Ελλάδα είναι, εκτός απο την απεριόριστη αγάπη του για την πατρίδα, για να δώσει την ευκαιρία σε όλα αυτά τα αξιόλογα παιδιά που έφυγαν στο εξωτερικό -για να μην χαραμήσουν το ταλέντο τους-να επιστρέψουν! 400 άτομα προσωπικό υπολογίζει οτι θα χρειαστεί η Spyros Panopoulos Automotive και ίσως αυξηθεί αυτός ο αριθμός στο μέλλον.
Πολλοί βλέπουν έναν απίστευτα φιλόδοξο άνθρωπο οπου η φιλοδοξία του αγγίζει τα όρια της τρέλας –γι’αυτούς- και αρκετές στιγμές αμφιβάλλουν για όλα αυτά που ακούνε.
Εμείς βλέπουμε έναν εξαιρετικά παθιασμένο επιχειρηματία ο οποίος έχει ένα ξεκάθαρο όραμα. Το οραμα αυτό δεν το κρατά για τον εαυτό του, θέλει να το μοιραστεί μαζί με την χώρα στην οποία ζει! Αυτή είναι μια στάση που λίγοι συζητούν και ελάχιστοι κρατούν!
Πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα εάν αγαπούσαμε και δεν είχαμε ως υπέρτατο σκοπό αντι να υπερεφανευτούμε για την νίκη μας, να βρούμε έναν τρόπο να νικήσουμε όλοι μαζί; Πες μας την γνώμη σου σχετικά με αυτό.
Πιστεύεις η Spyros Panopoulos Automotive να καταφέρει να ξεπεράσει την ΕΛ.Β.Ο; Σίγουρα ο κ. Πανόπουλος δεν είναι ο πρώτος και ούτε ο τελευταίος Έλληνας που ασχολείται με τα αυτοκίνητα επιδόσεων, πρόσφατα μας είχε εντυπωσιάσει με το δημιούργημα του ο Δημήτρης Κόρρε.
Πες μας ποιον Έλληνα θαυμάζεις περισσότερο, ανεξαρτήτος του κλάδου που απασχολείται και γιατί;