Όταν σκέφτεστε τα καλύτερα ρολόγια στον κόσμο, ποια εταιρεία σας έρχεται στο μυαλό; Είναι μεγάλες οι πιθανότητες να σκεφτείτε τη Rolex, μία από τις πιο γνωστές μάρκες στον κόσμο.
Αν και το προϊόν τους δεν μπορεί να κάνει πολλά εκτός από το να απαντήσει σε μία μόνο ερώτηση: Τι ώρα είναι; Κανείς δεν χρειάζεται πραγματικά ένα ρόλεξ.
Αλλά πολλοί θέλουν ένα. Το Rolex είναι το τυπικό σύμβολο κοινωνικής ισχύος με απίστευτη γοητεία για εκατομμύρια ανθρώπους που θέλουν να ξοδέψουν τα χρήματα τους και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον αθλητισμό.
Η Rolex έχτισε τη στρατηγική της επωνυμίας της για τη χορηγία αθλητών και εκδηλώσεων από τα πιο κομψά και πολυτελή αθλήματα.
- Λίγα λόγια για τη Rolex
Η Rolex ιδρύθηκε στο Λονδίνο αλλά μετακόμισε για να εγκατασταθεί στην πρωτεύουσα της Γενεύης μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, ήταν το πιο διαδεδομένο ρολόι πολυτελείας τα τελευταία χρόνια. Είναι οι ηγέτες της αγοράς με σχεδόν το ένα τέταρτο του μεριδίου αγοράς το 2020. Αυτό είναι σχεδόν 3 φορές το μερίδιο του πλησιέστερου ανταγωνιστή τους.
Είναι ο μόνος ωρολογοποιός που μπήκε στη λίστα του Forbes με τις πιο πολύτιμες μάρκες. Η Rolex έχει καταγράψει έσοδα άνω των 8 δισεκατομμυρίων και μόνο αυτά αποτιμήθηκαν σε 7,9 δισεκατομμύρια το 2020. Αυτό είναι εντυπωσιακό για ένα προϊόν που τεχνικά κανένας δεν χρειάζεται.
Η Rolex κατάφερε να γίνει πρότυπο. Ένα τέτοιο καθεστώς, ωστόσο, δεν δημιουργείται από τη μια μέρα στην άλλη. Στην αρχή, ήταν η λειτουργικότητα που ξεχώρισε, η Rolex έχει χτίσει τη μάρκα της στη βάση της καινοτομίας και της ποιότητας! – Και αυτό είναι προφανώς πολύ σημαντικό, αλλά δεν αρκεί πια.
Οι νεότερες γενιές, που έχουν μεγαλώσει με ένα smartphone, πρέπει να πειστούν για τις αξίες ενός παραδοσιακού ρολογιού από μια εντελώς άλλη οπτική γωνία. Η μάρκα έπρεπε να προχωρήσει πέρα από την απλώς λειτουργικότητα του προιόντως για να εντυπωσιάσει τον σύγχρονο πελάτη.
- Πως το κατάφεραν;
Στην αρχή, η Rolex χρησιμοποίησε συνθήματα όπως “Το πρώτο αδιάβροχο περικάρπιο ρολόι στο κόσμο” και “Ένα ορόσημο στην ιστορία της μέτρησης του χρόνου” για να υπογραμμίσει την τεχνική υπεροχή του ρολογιού τους, ήταν όμως σημαντικό να υπάρχουν και οι σωστές μαρτυρίες.
Όταν ο Hans Wilsdorf ίδρυσε τη Rolex στις αρχές της δεκαετίας του 20, ο στόχος του ήταν να αντικαταστήσει τα παραδοσιακά ρολόγια τσέπης με μία από τις κορυφαίες καινοτομίες της εποχής του – ένα ρολόι που φοριέται στον καρπό, ανθεκτικό στη σκόνη και το νερό. Προσδιόρισε τον αθλητικό κόσμο ως το τέλειο περιβάλλον για να ωθήσει τη νεοσύστατη μάρκα του. Ζήτησε από τη Mercedes Gleitze, μια αγγλίδα κολυμβήτρια, να φορέσει το Rolex καθώς προσπαθούσε να κολυμπήσει στο αγγλικό κανάλι. Το ρολόι άντεξε 10+ ώρες, παρέμεινε σε καλή κατάσταση, κράτησε ακριβή ώρα και δεν άφησε ούτε μια σταγόνα νερό στο περίβλημα. Με αυτό το ιστορικό επίτευγμα, ο Gleitze έγινε το πρώτο Rolex Testimonial.
Wasταν το 1927, πολύ πριν η Red Bull αναλάβει τα extreme sports. Η Rolex έχει πετύχει μερικές από τις πιο δύσκολες περιπέτειες, από την ανάβαση των κορυφών των Ιμαλαΐων, τη διάσχιση των πολικών παγετώνων, το σπάσιμο του φράγματος του ήχου, μέχρι την εξερεύνηση των βυθών του ωκεανού. Όλα αυτά στα χέρια ιδιαίτερα καταξιομένων ανθρώπων
Σήμερα το σλόγκαν τους “Ένα στέμμα για κάθε επίτευγμα”, έχει επιλεγεί τέλεια για να απευθυνθεί στο βασικό κοινό τους. Η μεγαλύτερη ομάδα πελατών τους είναι άτομα που μόλις βρήκαν νέα δουλειά, προαγωγή ή αύξηση μισθών και θέλουν να το επιδεικνύουν σε όλους τους άλλους. Οι δεύτερες μεγαλύτερες αγορές τους είναι οι γονείς ή οι παππούδες να αγοράζουν ένα ρολόι για τα παιδιά τους που αποφοίτησαν πρόσφατα ή έχουν σημαντικά γενέθλια.
Το σύνθημα δείχνει τη Rolex να μετακινείται από την πώληση ενός προϊόντος στην πώληση μιας ιστορίας και ένας από τους καλύτερους αφηγητές είναι ο αθλητισμός. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι μεγαλύτερες εταιρείες ρολογιών παλεύουν για το δικαίωμα να είναι ο επίσημος χρονομέτρης των μεγάλων αθλητικών γεγονότων.
Η Omega είναι αυτή τη στιγμή εγκατεστημένη στους Ολυμπιακούς Αγώνες, η Τισότ στο tour de france και το hublot στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο, αλλά καμία μάρκα ρολογιών δεν είναι τόσο παρούσα όσο η Rolex. Η Rolex έχει επιλέξει προσεκτικά τις εκδηλώσεις τους. Παρόλο που η Red Bull και η Rolex έχουν τις ρίζες τους στα extreme sports, σπάνια αλληλοσυμπληρώνονται στις μέρες μας. Η Rolex δεν προσπαθεί πλέον να αποδείξει την ποιότητα των προϊόντων της βάζοντας την στον καρπό ανθρώπων που κολυμπούν μέσα από κανάλια και ανεβαίνουν στα βουνά. Θα προτιμούσαν να επιλέγουν τα αθλήματα που ταιριάζουν καλύτερα στην εικόνα της μάρκας τους και τα οποία παίζει και παρακολουθεί ο πιθανός πελάτης τους.
Με άλλα λόγια, όπου υπάρχει κοινό που μπορεί να αντέξει οικονομικά ένα Rolex. Το αποτέλεσμα είναι μια βαριά παρουσία ρόλεξ στο τένις, καθώς και στο γκολφ και τα ιππικά αθλήματα. Η μόνη σαφής αλληλεπικάλυψη μεταξύ της red bull και του Rolex φαίνεται στη Formula 1, αλλά οι δύο μάρκες παίζουν διαφορετικούς ρόλους.
Η Red Bull ήθελε να δημιουργήσει τον νεότερο παγκόσμιο πρωταθλητή με το ενεργειακό του ποτό. Η Rolex θέλει να δείξει ότι έχουν τέτοια υπεροχή ώστε να φαίνονται σχεδόν σε ολόκληρη την πίστα. Το ποδόσφαιρο δεν είναι άθλημα εστίασης για τη Rolex. Είναι ένα άθλημα για τις μάζες με τεράστιο κοινό και ως εκ τούτου η προφανής επιλογή για πολλές εταιρείες που επενδύουν στο αθλητικό μάρκετινγκ.
Αλλά το Rolex δεν είναι προϊόν για τις μάζες, οπότε είναι λογικό να μένουν έξω από αυτό τις περισσότερες φορές. Η Rolex ανήκει στο ιδρυμα Hans Wilsdorf και δεν έχει μετόχους. Συνεπώς, η Rolex είναι μη κερδοσκοπικός οργανισμός και είναι πρόθυμη να πει όχι στο βραχυπρόθεσμο κέρδος για να εξασφαλίσει τη μακροζωία και τη δύναμη της μάρκας. Μη κερδοσκοπικό δεν σημαίνει ότι δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον για τη δημιουργία εσόδων και τη δημιουργία της μάρκας τους, αλλά κάθε χρόνο αφού πληρώνονται όλοι και γίνονται όλες οι συμφωνίες μάρκετινγκ, δωρίζουν το υπόλοιπο κέρδος τους σε φιλανθρωπικούς σκοπούς – κάτι που θα μπορούσε να θεωριθεί και ως μάρκετινγκ.
To ήξερες οτι μάρκες όπως η Rolex έχουν φτάσει στην θέση που είναι μέσα απο το αθητικό μάρκετινγκ; Εσύ έχεις αγοράσει ποτέ κάποιο προιόν προκείμενου να μοιάξεις ή να στηρίξεις με την αγορά σου κάποιον άνθρωπο ή ομάδα ανθρώπων που θαυμάζεις; Γράψε μας στα σχόλια την αντίδραση σου όταν έμαθες οτι η Rolex είναι μη κερδοσκοπική. Δεν σου κρύβω πως εμείς εκπλαγήκαμε!