Social Media και Kοινωνικό Κεφαλαίο

Share:

Η ευρεία υιοθέτηση του διαδικτύου οδήγησε σε μια εκθετική ανάπτυξη των κοινωνικών μέσων σε όλο τον κόσμο. Τα κοινωνικά μέσα, χρησιμοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών, προσφέρουν στους χρήστες τους τη δυνατότητα να συνδέονται, να επικοινωνούν και να αλληλεπιδρούν με άλλους στην πλατφόρμα. Μερικές από τις πιο δημοφιλείς εταιρείες κοινωνικών μέσων στον κόσμο είναι το Facebook, το Twitter, το Instagram και άλλα.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) επιτρέπουν στους επιχειρηματίες να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τους πελάτες ή ευκαιρίες, να κινητοποιήσουν πόρους για να προχωρήσουν τα εγχειρήματα τους και να διαχειριστούν τις σχέσεις με τους πελάτες μετά την έναρξη της επιχείρησης. Επιπλέον, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν στους επιχειρηματίες να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις διαδικτυακές τους σχέσεις και να ενισχύουν τις σχέσεις τους εκτός σύνδεσης.

  • Η θεωρία του κοινωνικού κεφαλαίου (Rutten & Boekema, 2007) είναι ένα δημοφιλές θεωρητικό πλαίσιο μεταξύ των επιστημόνων management.

Πιο πρόσφατα, η θεωρία χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο από μελετητές επιχειρηματικότητας για να εξηγήσει συμπεριφορές τόσο σε άτομα (π.χ. επιχειρηματίες) όσο και σε επιχειρήσεις (π.χ. νέες επιχειρήσεις).

Σύμφωνα με τη θεωρία, το δίκτυο ενός ατόμου έχει σημαντική επιρροή στη συμπεριφορά αυτού του ατόμου (π.χ. αναζήτηση συγκεκριμένης εργασίας), καθώς επίσης και στα αποτελέσματα (π.χ. απόκτηση της επιθυμητής εργασίας). Στη θεωρία, το δίκτυο αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό κεφάλαιο, που αναφέρεται ως κοινωνικό κεφάλαιο. Αυτό το κεφάλαιο αποδίδει αποτελέσματα τα οποία πηγάζουν από τα άτομα του κεφαλαίου.

Το κοινωνικό κεφάλαιο επιτρέπει σε ένα άτομο να αποκομίσει οφέλη μέσα απο τη συμμετοχή του σε ένα κοινωνικό σύνολο. Οφέλη όπως για παράδειγμα: «Δεν είναι αυτό που ξέρεις, είναι ποιόν ξέρεις», ή το «δεν έχει σημασία το πτυχίο του, είχε μέσο ο βυζματίας» όπως σίγουρα έχεις ακούσει στην χώρα μας.

Για παράδειγμα, τα άτομα με υψηλότερο κοινωνικό κεφάλαιο είναι πιο πιθανό να βρουν δουλειά ή να προχωρήσουν στην καριέρα τους. Για τις επιχειρήσεις, το κοινωνικό κεφάλαιο προσφέρει τη δυνατότητα να ξεπεραστεί η έλλειψη εμπιστοσύνης λόγω νεότητας ή της έλλειψης πόρων.

  • Ο ρόλος της θεωρίας του κοινωνικού κεφαλαίου σε ατομικό και σε επιχειρηματικό επίπεδο.

Σε ατομικό επίπεδο, οι επιχειρηματίες που είναι ενσωματωμένοι σε ένα δίκτυο είναι πιο πιθανό να ξεπεράσουν τις προκλήσεις της έλλειψης πόρων και να δράσουν άμεσα για να ξεκινήσουν ένα εγχείρημα αξιοποίησης μιας ευκαιρίας. Για παράδειγμα, οι επιχειρηματίες υψηλής κοινωνικής επάρκειας δημιουργούν στρατηγικά δίκτυα για την απόκτηση πληροφοριών, πόρων και πιο στρατηγικών επιχειρηματικών επαφών. Οι Mahto, Ahluwalia και Walsh (2018) υποστήριξαν το ρόλο του κοινωνικού κεφαλαίου υποστηρίζοντας ότι οι επιχειρηματίες με υψηλό κοινωνικό κεφάλαιο είναι πιο πιθανό να πετύχουν να λάβουν χρηματοδότηση επιχειρηματικών κεφαλαίων.

Επιπλέον, οι μελετητές επιχειρηματικότητας υποστήριξαν ότι τα κοινωνικά δίκτυα επηρεάζουν τις αποφάσεις των επιχειρηματιών και την πιθανότητα εκτέλεσης ενός σχεδίου. Στις γυναίκες επιχειρηματίες, η παρουσία ενός ισχυρού κοινωνικού δικτύου αποτελεί βασικό καθοριστικό της επιτυχίας.

Τέλος, στο πλαίσιο της διεθνοποίησης, είναι σχεδόν αδύνατο για τις επιχειρήσεις να εισέλθουν σε μια ξένη αγορά χωρίς ένα ισχυρό κοινωνικό δίκτυο. Είναι καλά τεκμηριωμένο ότι οι νέες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν συνήθως στρατηγική δικτύωση για πόρους και νέες δυνατότητες (π.χ. Έρευνα και Ανάπτυξη).

  • Social Media και Επιχειρήσεις.

Ο μεγάλος αριθμός χρηστών σε συνδυασμό με άλλα οφέλη των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, όπως η δυνατότητα του μάρκετινγκ, οι διαφημίσεις και η διαχείριση σχέσης πελατών, έχουν προσελκύσει εταιρείες και οργανισμούς σε αυτές τις πλατφόρμες.

Για παράδειγμα, οι εταιρείες έχουν χρησιμοποιήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσουν μια αποτελεσματική επιχειρηματική σχέση με τους πελάτες τους, να δημιουργήσουν πίστη στο εμπορικό σήμα και να ασχοληθούν με δραστηριότητες απόκτησης γνώσης. Οι εταιρείες έχουν επίσης αρχίσει να υιοθετούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ενισχύσουν τις δραστηριότητες τους μέσω της επικοινωνίας και τη συνεργασίας τους σε προσωπικό επίπεδο με τους ίδιους  τους πελάτες τους σε ομάδες και post στα social media.

Τώρα καταλαβαίνεις νομίζω πόσο σημαντική είναι η κοινωνική δικτύωση και τον λόγο οπου έπιασε κρύος ιδρώτας τους επιχειρηματίες με την πτώση του facebook-Ιnstagram.

Εμάς αυτό το συμβάν μας έβαλε σε σκέψεις. Θεωρούμε πλέον αυτονόητο οτι θα κοινωνικοποιηθούμε μέσω των social media. Ποιός πιστεύεις θα ήταν ο καλύτερος εναλλακτικός τρόπος δημιουργίας επαγγελματικών και μη κοινωνικών σχέσεων; Γράψε μας στα σχόλια τις σκέψεις σου, έχουμε πολλές ενδιαφέρουσες ιδέες να συζητήσουμε!

Απόκτησε δωρεάν το eBook των theInvestors

Latest